[box type=”blank” class=”box-brugklas”][columns width=”1/2″] Inleiding Bij tekenen en handvaardigheid gebruik je je creativiteit. In deze les leer je hoe je deze kan stimuleren. Je kiest met je groepje een voorwerp. Daarmee maak je drie opdrachten. Waarbij je bij elke opdracht 2 ideeën bedenkt. Deze ideeën teken je in je dummy.  Het gaat in deze opdracht niet om de mooie schetsen, maar de originele ideeën! Materiaal/ techniek: Potlood, schetsen. Beeldaspecten: – Vaardigheden: creatief denken, samenwerken en presenteren.   Stap 1) Je krijgt van de docent uitleg over de opdracht en over wat creatief denken is.  Les 2) Bedenk met je groepje een aanpassing waardoor het product niet werkt. [/columns] [columns width=”1/2″ last=”true”] CREATIEF DENKEN1 Les 3) Bedenk met je groepje een aanpassing waardoor het product draagbaar wordt. Les 4) Geef het product een andere functie. Les 5) Elk groepje presenteert de ideeën voor de klas. [/columns]   [/box] [box type=”blank” class=”box-brugklas”][columns]   blabla [/columns] [columns width=”1/2″ last=”true”] bla bla [/columns][/box]